sâmbătă, 15 august 2009

Pay per content

Gazeta (GSP) a inceput sa ceara bani pentru content video.
Evident.. reactii negative din partea consumatorilor. (personal, ma incadrez si eu in aceasta categorie desi pe nedrept dar de.. I am just human). Este o decizie inteleapta? Asta o va spune doar timpul si piata.

Cert este ca ne-am obisnuit sa primim content gratis. Ceea ce este normal, intr-un fel. Vrem cat mai mult pe cat mai putini bani.

Ce este mai aiurea este ca intotdeauna vrem sa cumparam cat mai ieftin eventual gratis dar vrem sa vindem cat mai scump.
Cerem calitate de top pentru produsele si serviciile cumparate dar vrem sa vindem cat mai prost astfel incat sa nu ne batem foarte mult capul.

Traim intr-un dezechilibru de calitate (cerere versus oferta) care mai devreme sau mai tarziu se vede. Si de cele mai multe ori se vede intr-un mod urat, la care nu ne asteptam. Si pe deasupra, nici nu ne prindem de unde ni se trage.

Sper doar intr-un moment (in cursul vietii mele) in care vom invata sa respectam furnizorii si clienti deopotriva, in care vom invata ca cel care iti da trebuie sa traiasca si el la fel de decent pe cat vrei tu sa traiesti (iar daca merita sa traiasca mai bine decat tine, de ce nu?).

Atitudine tipic Rmaneasca? Cu siguranta nu. Desi probabil pe o scara masurabila suntem destul de jos.

Personal, cred in meritocratie (desi probabil ca am probleme la masurabilitate :))

Niciun comentariu:

 
free counters website statistic