vineri, 19 august 2011

Declar pe propria raspundere …

… ca sunt eu cel ce declara si nu sunt altcineva.

Nu am inteles niciodata rostul declaratiei pe proprie raspundere. (Nu sunt sigur dar mi se pare o prostie neaosa romaneasca – poate cineva sa confirme sau sa infirme daca si alte tari practica prostia asta?)

Este un semn evident ca autoritatile romane nu au incredere in propriile forte de a te verifica ca respecti o lege.

“Nu stiu ca esti tu. Ia declara matalutza pe propria raspundere ca esti tu si daca te prind ca minti si nu esti tu…”
“Habar n-am cum sa te verific ca nu ai falsificat documentul asta. Ia da dumneata o declaratie ca sunt documentele tale si nu le-ai falsificat. Ca daca te prind...”

Adica, tu, autoritate de stat ce esti, daca nu esti in stare sa afli ca am incalcat legea, esti in stare sa ma prinzi ca am declarat pe proprie raspundere ca nu incalc legea?
Adica, daca sunt hot de meserie, falsificator sau trafic de organe de porc, daca declar pe propria raspundere ca sunt cuminte, ma apuca tremuratul de emotie si o sa fiu cuminte?

Meteahna s-a intins ca o plaga si catre sectorul privat. Un cablist te pune, de exemplu, la incheierea unui contract, sa declari pe propria raspundere ca locuiesti la adresa unde se va instala cablul. Asta in timp ce te lasa sa inchei mai multe contracte pe acelasi nume. Mda, probabil au auzit de dedublarea personalitatii si considera ca fiecare personalitate o sta la casa ei, cu cablul ei.

Ce rol are o declaratie pe proprie raspundere? Daca faci un fals, incalci legea sau minti dar nu ai declarat pe proprie raspundere ca nu comiti o infractiune, esti absovit de vina? Te iarta judecatorul si zice “lasa-l ma ca asta e cinstit, nu a mintit ca e baiat cuminte”.

Sa ma lamureeasca cineva.

Niciun comentariu:

 
free counters website statistic